Espereu, per favor...
Espereu, per favor...
Selecciona una llengua
Seu Electrònica AJUNTAMENT DEL PUIG DE SANTA MARIA
Seu Electrònica
AJUNTAMENT DEL PUIG DE SANTA MARIA

PROCEDIMENT AGRICULTURA- Autorització per a cremes agrícoles

Escut de AJUNTAMENT DEL PUIG DE SANTA MARIA
Seu Electrònica > PROCEDIMENT AGRICULTURA- Autorització per a cremes agrícoles

PROCEDIMENT AGRICULTURA- Autorització per a cremes agrícoles

Descripció

Sol·licitud d'autorització per a crema. Es poden sol·licitar:

Cremes de restes agrícoles.
Cremes de marges de cultius, canyars, canyissars o matolls.

NOTA: LES RESTES VEGETALS ORIGINADES EN ZONES URBANES (RESTES DE *PODA DE *JARDINERIA) SÓN CONSIDERATS RESIDUS URBANS PER LA SEUA NATURALESA I SEGONS *ESTABLECE LA NORMATIVA ESPECIFICA DE RESIDUS NO ÉS POSSIBLE LA SEUA INCINERACIÓ DIRECTA.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qualsevol persona que pretenga la realització d'una crema consistent en alguna de les descrites anteriorment.

Quan sol·licitar-ho?

Des del 16 d'octubre fins al 31 de maig sempre que el nivell de preemergència davant el risc d'incendis forestals siga 1 (color verd).

No es podrà sol·licitar el Dijous Sant i els 11 dies naturals següents o Resolució de la Conselleria competent que ho prohibisca.

On presentar-ho?

Persones físiques:

En la seu electrònica (elpuig.sede.dival.es) utilitzant el model de sol·licitud habilitat per a tal fi
De manera presencial en el Registre General de l'Ajuntament del Puig de Santa Maria, de dilluns a divendres en horari de 9.00 a 14.00 h En els llocs previstos en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Persones jurídiques: Únicament per registre electrònic, conforme a l'article 14.2 de l'abans citada Llei.

Termini de resolució

Les autoritzacions per a la crema s'atorgaran en el termini de 15 dies.

Silenci administratiu

Desestimatori.

Informació complementària

ABANS DE REALITZAR LA CREMA CAL COMPROVAR QUE EL NIVELL DE PREEMERGÈNCIA SIGA 1 (VERDA) https://www.112cv.gva.es/es/incendios-forestales

L'autorització no tindrà validesa en els dies de vent de ponent i si, iniciats els treballs, es produïx l'aparició este, se suspendrà immediatament l'operació i s'apagarà el foc. En qualsevol cas, no serà vàlida quan la data d'autorització coincidisca amb els dies declarats per la Generalitat de preemergència 3 o 2 per risc d'incendis forestals amb un alt grau de perillositat alt i/o extrem. En este cas, l'autorització quedarà prorrogada per a l'endemà de la desaparició del perill.

L'autorització tampoc tindrà validesa els dissabtes, diumenges i festius.

L'horari per a la realització de la crema de marges de cultiu o de restes agrícoles o forestals, així com la crema de canyars, canyissars o matolls, queden delimitats al període horari comprés entre 8.00 hores i les 13.30 hores, moment en el qual ha de quedar extingida.

Esta autorització serà vàlida si prèviament a la crema s'ha netejat d'herbes i matolls una franja d'amplària suficient, i no inferior en cap cas als dos metres al voltant d'on es vol realitzar la crema

La persona autoritzada prendrà les mesures que considere oportunes, i en tot moment serà el responsable de quants danys puga causar.

Quan l'acumulació a emmagatzemar siga de llenya, residus agrícoles o residus forestals, esta no podrà realitzar-se en camins forestals ni en una franja de 10 metres a cada costat d'estos.

En el moment d'efectuar l'activitat, la persona interessada estarà en possessió de l'autorització.

No es podrà abandonar la vigilància de la zona de crema fins que el foc estiga totalment apagat i transcórreguen 2 hores sense que s'observen brases.

El període d'autorització mai serà superior a 15 dies, des de la data d'inici d'esta. Si per qualsevol circumstància sobrevinguda la crema no poguera realitzar-se eixe dia per al qual va ser sol·licitada i sempre que es donen les circumstàncies de seguretat requerides, el sol·licitant podrà realitzar-la en un període no superior a 15 dies des de la data sol·licitada.

Es prohibix la crema de residus distints als autoritzats expressament.

Fonts jurídiques i/o documentals

•                    Llei 39/2015, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques

•                    Llei 81/1968, de 5 de desembre, de la Prefectura de l'Estat, sobre incendis forestals (BOE núm. 294, de 7/12/68)

•                    Reial decret 1777/1979, de 22 de juny, del Ministeri d'Agricultura, per a declaració de zona de perill d'incendis forestals a Galícia, País *Valencià i Balears (BOE núm. 175, de 23/7/79)

•                    Llei 3/1993, de 9 de desembre, de la Generalitat Valenciana, Forestal de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 2168, de 21/12/93)

•                    Orde de 30 de març de 1994, de la Conselleria de Medi Ambient, per la qual es regulen les mesures generals per a la prevenció d'incendis forestals (DOGV núm. 2245, de 14/4/94)

•                    Decret 98/1995, de 16 de maig, del Govern Valencià, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 3/1993, de 9 de desembre, de la Generalitat Valenciana, Forestal de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 2520, de 1/6/95)

•                    Orde de 2 de març de 2005, de la Conselleria de Territori i Vivenda, per la qual es regulen mesures extraordinàries per a la prevenció d'incendis forestals durant el període de Setmana Santa i Pasqua (DOGV núm. 4959, de 4/03/05)

Protecció de dades de caràcter personal

Les dades per Vosté facilitats seran tractats per l'AJUNTAMENT  DEL PUIG DE SANTA MARIA, en qualitat de Responsable de Tractament, amb la finalitat de gestionar la sol·licitud/és manifestada/s en el present document, dins del procediment administratiu corresponent. 
La base jurídica de legitimació per al tractament de les dades personals radica en l'exercici dels poders públics o competències conferits o, si és el cas, la necessitat de compliment d'una missió realitzada en interés públic. 
Les dades es conservaran durant el temps necessari per a complir amb la finalitat per a la qual es van recaptar i per a determinar les possibles responsabilitats que es pogueren derivar d'esta finalitat i del tractament de les dades. Serà aplicable el que es disposa en la normativa d'arxius i documentació. En qualsevol cas, les dades podran ser conservats, si és el cas, amb finalitats d'arxiu d'interés públic, fins d'investigació científica i històrica o fins estadístics. 
Les dades no seran cedits a tercers, llevat que siguen comunicats a les entitats públiques o privades, a les quals siga necessari o obligatori cedir estos per a poder gestionar la seua sol·licitud, així com en els supòsits previstos, segons Llei. 
Vosté podrà exercitar els drets d'Accés, Rectificació, Supressió, Limitació o, si és el cas, Oposició. A este efecte, haurà de presentar un escrit en el Registre d'Entrada, electrònic o presencial, de l'Ajuntament. En l'escrit haurà d'especificar quin d'estos drets sol·licita siga satisfet i, al seu torn, haurà de mostrar o, en cas d'enviament postal, acompanyar del DNI o document identificatiu equivalent. En cas que actuara mitjançant representant, legal o voluntari, haurà d'aportar també documente que acredite la representació i document identificatiu d'este. Així mateix, en cas de considerar vulnerat el seu dret a la protecció de dades personals, podrà interposar una reclamació, en primer lloc, davant el nostre Delegat de Protecció de dades: delegadoprotecciondatos@elpuig.es o, si és el cas davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (www.aepd.es). 

Plantilles de documents que cal presentar

Requisits de la sol·licitud

  • S'ha de signar la sol·licitud
  • Les persones sol·licitants poden ser persones físiques
  • Les persones sol·licitants poden ser persones jurídiques
  • Les persones sol·licitants poden ser persones físiques representades per una altra persona física
AJUNTAMENT DEL PUIG DE SANTA MARIA - P4620600I
Plaça Ajuntament 1
46540 Puig (Valencia)
Precarga de imagen Precarga de imagen