L'objecte del procediment és obtindre la resolució escrita a través de la qual s'autoritza l'explotació i les obres necessàries de la totalitat o part d'una instal·lació o establiment inclòs en l'Annex II de la Llei 6/2014, de 25 de juliol, de la Generalitat.
Tipus de negoci
Indústries d'energia, metalls, químiques, gestió de residus, indústria tèxtil, cuir, agroalimentàries o ramaderes, consum de dissolvents, conservació de fustes, gestió de l'aigua, etc. (Es diferenciarà de l'autorització ambiental integrada per les característiques determinades en l'annex II de la llei 6/2014).
Característiques de l'activitat.
Se sotmeten a llicència ambiental les activitats, públiques o privades, incloses en l'annex II de la llei 6/2014. La llicència s'adaptarà a les modificacions que es produïsquen en les instal·lacions en què tals activitats es desenrotllen. Aquelles activitats que requerisquen autorització sectorial, de qualsevol altra administració, prèvia a l'obertura, etc.
Descripció
La resolució escrita de l'òrgan competent del municipi en el qual se situe la instal·lació a través de la qual s'autoritza l'explotació de la totalitat o part d'una instal·lació o establiment inclòs en l'annex II de la llei 6/2014. La llicència podrà ser vàlida per a una o més instal·lacions o parts d'instal·lacions que tinguen la mateixa ubicació.
Taxa per prestació dels servicis relatius a actuacions administratives en matèria urbanística i de caràcter ambiental
El pagament es realitzarà mitjançant autoliquidació en línia, en el següent enllaç https://autoliquidaciones.elpuig.es/AutoliquidacionesWeb/
En este mateix enllaç es podrà realitzar el pagament mitjançant targeta bancària.
En cas de voler realitzar el pagament en efectiu:
Oficines de les entitats Bancàries següents: CaixaBank, Cajamar i Banc de Santander.
Les persones físiques podran sol·licitar autoliquidacions assistides generades per esta administració, per a això hauran de personar-se en l'Oficina d'Atenció a la Ciutadania (OAC).
Còpia de l'autoliquidació realitzada i acreditació del seu pagament (punt anterior)Model instància LLICÈNCIA AMBIENTAL Si és el cas, document que acredite la representació En el cas que siga necessària la realització d'obres, estes hauran d'estar totalment executades, cosa que s'acreditarà mitjançant declaració jurada de l'interessat acreditativa d'este extrem, o en el cas de llicències, amb l'acta final d'obra.Projecte d'activitat redactat i subscrit per tècnic competent identificat mitjançant nom, cognoms, titulació i document nacional d'identitat, i visat pel col·legi professional corresponent, quan legalment siga exigible, que incloga suficient informació sobre la descripció detallada de l'activitat i les fonts de les emissions a l'atmosfera, a l'aigua i al sòl, els sistemes correctors i les mesures de prevenció i, quan això no siga possible, de reducció d'estes emissions, així com els aspectes de competència municipal relatius a sorolls, vibracions, calor, olors i abocaments al sistema de sanejament o clavegueram municipal i, si és el cas, els relatius a incendis, accessibilitat, seguretat, sanitaris i qualssevol altres que es contemplen en les ordenances municipals.Estudi d'impacte ambiental quan el projecte estiga sotmés a avaluació d'impacte ambiental de conformitat amb la normativa vigent en la matèria, llevat que ja haja sigut efectuada esta avaluació en el si d'un altre procediment autoritzatori, i en este cas haurà d'aportar-se còpia del pronunciament recaigut.Certificat de compatibilitat o indicació de la data de la seua sol·licitud.Declaració d'interés comunitari quan siga procedent.Estudi acústic conforme a l'article 36 de la Llei 7/2002, de 3 de desembre, de la Generalitat, de Protecció contra la Contaminació Acústica, o el corresponent de la norma que ho substituïsca.Resum no tècnic de la documentació presentada per a facilitar la seua comprensió a l'efecte del tràmit d'informació pública.Document comprensiu de les dades que, segons el parer del sol·licitant, gaudisquen de confidencialitat d'acord amb les disposicions vigents.Si és el cas, certificat de verificació de la documentació a què es referix l'article 23 de la Llei 6/2014 de Prevenció, Control i Qualitat Ambiental.Així mateix, quan siga procedent, s'haurà d'acompanyar la següent documentació:
Els programes de manteniment exigits per a les instal·lacions industrials incloses en l'article 2 del Reial decret 865/2003, de 4 de juliol, pel qual s'establixen els criteris higienicosanitaris per a la prevenció i control de la legionel·losi, o norma que ho substituïsca.Pla d'autoprotecció per a les instal·lacions afectades pel Reial decret 393/2007, de 23 de març, pel qual s'aprova la norma bàsica d'autoprotecció dels centres, establiments i dependències dedicats a activitats que puguen donar origen a situacions d'emergència, o norma que ho substituïsca.Quan es tracte d'instal·lacions subjectes al Reial decret 1254/1999, de 16 de juliol, pel qual s'establixen mesures de control dels riscos inherents als accidents greus en els quals intervinguen substàncies perilloses, la documentació exigida per la normativa vigent en la matèria.Còpia de les autoritzacions o concessions prèvies, o formalització d'altres instruments, exigides per la normativa sectorial, o còpia de la seua sol·licitud quan estiguen en tràmit.En el cas que siga necessària la realització d'obres, s'estarà a la documentació exigida en la present Ordenança en funció que estes obres puguen tramitar-se mitjançant declaració responsable o requerisquen llicència. En cas contrari, s'aportarà declaració jurada de no haver realitzat obres.Certificació Descriptiva i Gràfica de l'Immoble.
Llei 6/2014, de 25 de juliol, de la Generalitat, de Prevenció, Qualitat i Control Ambiental d'Activitats en la Comunitat Valenciana.ORDENANÇA REGULADORA D'ACTUACIONS URBANÍSTIQUES I ACTIVITATSOrdenança fiscal reguladora de la taxa per prestació dels servicis relatius a actuacions administratives en matèria urbanística i de caràcter ambiental Normes i instruments urbanístics d'aplicació.
Òrgan que resol: Junta de GovernTermini per a resoldre: 6 mesosSilenci administratiu: positiu. Finalitzat el termini de resolució, sense haver-se produït resposta de l'administració la sol·licitud quedarà resolta de manera positiva per al sol·licitant, llevat que la llicència supose concedir al sol·licitant facultats relatius al domini públic o un servici públic.
Electrònica
En compliment del qual es preveu en l'article 12 del Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana, les sol·licituds s'hauran de presentar per via telemàtica, mitjançant la firma electrònica pròpia de l'entitat sol·licitant o de la persona que la represente. La sol·licitud telemàtica estarà accessible en la seu electrònica de l'Ajuntament del Puig de Santa María https://elpuig.sede.dival.es/.
Presencial
El/la ciutadà/a podrà presentar la seua sol·licitud en les oficines de registre de l'Ajuntament o qualsevol altra de les previstes en l'art. 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.