Es requerix llicència per a realitzar qualsevol construcció de nova planta (vivendes i naus, garatges, etc), així com per a la seua demolició, reconstrucció, substitució, ampliació o rehabilitació…
Es precisa també llicència per a l'execució d'obres que porten implícita el canvi d'ús d'un immoble.
Taxa per prestació dels servicis relatius a actuacions administratives en matèria urbanística i de caràcter ambiental
El pagament es realitzarà mitjançant autoliquidació en línia, en el següent enllace https://autoliquidaciones.elpuig.es/autoliquidacionesweb/
En este mateix enllaç es podrà realitzar el pagament mitjançant targeta bancària.
En cas de voler realitzar el pagament en efectiu:
Oficines de les entitats Bancàries següents: CaixaBank, *Cajamar i Banc de Santander.
Les persones físiques podran sol·licitar autoliquidacions assistides generades per esta administració, per a això hauran de personar-se en l'Oficina d'Atenció a la Ciutadania (*OAC).
· Justificant de pagament de taxes conforme a la vigent ordenança fiscal.
· Model instància LLICÈNCIA DE *DEMOLICION, *EDIFICACION, *AMPLIACION O CANVI D'ÚS
· Si és el cas, document que acredite la representació
· Certificació cadastral descriptiva i gràfica de la Direcció General del Cadastre.
· Identificació del redactor del projecte.
· Identificació del director d'obra i de director de l'execució de l'obra, mitjançant algun dels següents documents:
o Nota per encàrrec.
o Nomenament firmat pel promotor.
o Escrit d'assumpció de la direcció d'obra firmat pel tècnic.
· Justificant de dipòsit de la garantia obligatòria que responga al manteniment de la integritat de la urbanització confrontant. (100€ per metre lineal resultant de la suma de totes les seues alineacions).
· Model estadístic d'emplenament obligatori (*mod. CE-1).
· Un exemplar del projecte bàsic, en format digital, subscrit per tècnic competent que incloga els documents preceptius d'acord amb la normativa aplicable, visat pel col·legi oficial corresponent o bé amb declaració responsable de tècnic competent projectista (en cas d'aportar projecte bàsic i d'execució, sí que haurà d'estar visat pel col·legi oficial corresponent)
· Autorització o denegació subscrita pel tècnic projectista sobre el posterior accés i obtenció de còpies del projecte presentat, per a donar compliment a l'art. 17.3 de la Llei 2/2015.
· Estudi de Gestió de Residus de la construcció i demolició.
· Haurà d'aportar-se Estudi de Seguretat i Salut o si és el cas Estudi de Seguretat i Salut Bàsic en cas d'aportar Projecte Bàsic i execució.
· Plans de façana de l'edificació actual i modificada amb descripció de color dels acabats i fusteries.
· Reportatge fotogràfic ampli i detallat de l'estat dels carrers abans de l'inici de les obres sol·licitades.
· Fitxa urbanística.
· En els casos d'edificació i urbanització simultànies, s'haurà d'aportar l'autorització de l'Agent Urbanitzador, així com compromís de no utilitzar l'edificació fins a la conclusió de les obres d'urbanització, incloent-hi tal condició en les transmissions de propietat o ús de l'immoble (article 187.1 del Decret legislatiu 1/2021 de 18 de juny del Consell pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei d'Ordenació del Territori, Urbanisme i Paisatge).
· En cas de tractar-se de vivendes subjectes a algun règim de protecció pública, qualificació provisional, o còpia de la seua sol·licitud.
· En cas d'obres d'excavació o remoció de terres en entorn *BIC, *NHT-*BRL o àrees de vigilància arqueològica, s'haurà d'aportar l'estudi previ arqueològic o la seua autorització si disposara d'esta.
· En vivenda plurifamiliar, projecte d'activitat justificatiu del compliment de totes les mesures correctores exigides per la normativa sectorial aplicable al garatge vinculat a l'ús principal de les vivendes.
· En el cas d'edificis amb la planta baixa destinada a locals comercials o ús terciari haurà d'aportar documentació gràfica en la qual es reflectisca la reserva d'espai suficient per a futures eixides d'extracció de fums i extracció de ventilació a la coberta.
· En el cas d'actuacions aïllades en sòl urbà, quan es tracte d'actuacions no incloses en unitats d'execució o en programes d'actuació, escriptures originals de cessió gratuïta, lliure de càrregues i gravàmens, de l'àmbit viari de servici que corresponga en les que figure que les parcel·les que es transmeten estan inscrites en el Registre de la propietat, així com els plans delimitats d'estes, sobre cartografia municipal.
· Si l'obra implica ocupació vole, sòl, subsol haurà de tramitar l'AUTORITZACIÓ D'OCUPACIÓ DE VIA PÚBLICA
· Annex d'urbanització, en cas de necessitat d'executar obres en domini públic, que comprenga:
a) Memòria succinta explicativa de les obres a realitzar, a la qual s'acompanyaran els informes de les companyies subministradores de servicis si és el cas.
b) Plans de conjunt i de detall, necessaris per a definir l'obra d'urbanització, que ha d'incloure com a mínim, els següents:
· Plans de l'estat actual de la zona i del seu entorn, en els quals estiguen definits els servicis existents, línies aèries, guals, amples de les voreres contigües, qualitats de la urbanització existent i punts de connexions dels servicis.
· Plans esquemàtics de cada servici on es proposen solucions per a soterrar les línies aèries i suprimir els pals existents.
· Plans de planta amb l'ample de les voreres, ubicació dels guals per a garatges i els guals per a vianants.
c) Pressupost per capítols, a fi de determinar l'import de la fiança a depositar com a garantia complementària de l'execució de les obres d'urbanització. S'afermarà el 100% de l'obra d'urbanització (*PEM).
Pla General d'Ordenació Urbana del Puig de Santa María (Comissió Territorial d'Urbanisme, 25 de juliol de 1991), Homologat a la *LRAU per la Comissió Territorial d'Urbanisme el 21 de desembre de 1999 i modificacions posteriorsORDENANÇA REGULADORA D'ACTUACIONS URBANÍSTIQUES I ACTIVITATS Ordenança fiscal reguladora de la taxa per prestació dels servicis relatius a actuacions administratives en matèria urbanística i de caràcter ambientalDecret legislatiu 1/2021, de 18 de juny, del Consell d'aprovació del text refós de la Llei d'ordenació del territori, urbanisme i paisatge.Normes i instruments urbanístics d'aplicació.
Òrgan que resol: Junta de Govern LocalTermini per a resoldre: dos mesos (excepte les llicències d'intervenció, que el termini és de tres mesos)Silenci administratiu: S'entendrà denegada la llicència per silenci administratiu, si el termini establit per a l'atorgament de la llicència, la certificació de la seua *innecesaridad o l'autorització administrativa transcorreguera sense que, durant este, es produïra resolució expressa. I això sense perjuí de l'obligació municipal de resoldre expressament sobre aquest tema.
Electrònica
En compliment del qual es preveu en l'article 12 del Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana, les sol·licituds s'hauran de presentar per via telemàtica, mitjançant la firma electrònica pròpia de l'entitat sol·licitant o de la persona que la represente. La sol·licitud telemàtica estarà accessible en la seu electrònica de l'Ajuntament del Puig de Santa Maria .https://elpuig.sede.dival.es/
Presencial
El/la ciutadà/a podrà presentar la seua sol·licitud en les oficines de registre de l'Ajuntament o qualsevol altra de les previstes en l'art. 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.